En tumme upp för söndagar

Varför måste söndagstablån vara så bra att man prioriterar timmarna framför tvn istället för att plugga till provet som jag har i morgon eller talet som jag borde ha imorgon?

Det är Gossip girl, det är Wipeout, det är Parlamentet, det är Sanningens ögonblick, det är så mycket bra och det blir så mycket zappning mellan alla olika kanaler så en epileptiker skulle antagligen få anfall.

Men jag gillar söndagar, inte bara pga tablån utan jag kan vara uppe sent eller kliva upp sent och jag kan bara ta det lugnt utan att behöva känna att jag borde göra det eller det. Okej, jag borde plugga men jag intalar mig själv att jag kan kliva upp tidigare och göra det.

Nu ska jag krypa ned i sängen för att sova och räkna timmar tills lovet tar sin rivstart. Att räkna får kan bli lite enformigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0