Feministiska partiet eller Valborg

Här sitter jag med en uppgift om EU-parlamentet. Jag ska representera F!, det feministiska partiet. "Hur är inställningen till miljöpolitik? Allt fler svenskar vill införa Euro till Sverige. Vad tycker ert parti?" och "EU har stora subventioner till jordbruket. Är det bra och hur är relationen till ekologisk olding?"

Jag kunde inte bry mig mindre. Jag kan ingenting om polik, EU och jordbruk. Inte för att jag inte kan, jag är totalt ointresserad och bryr mig mer om vilken mat jag ska laga idag eller om jag ska åka på träningen eller inte.

Den stora frågan är inte hur det feministiska partiets inställning till miljöpolitk är, den stora frågan är vad jag ska göra imorgon, på Valborg.

Det mina vänner, det är intressant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0