Made in Sweden?

Redan hemma! Sitter framför Oprah och feta ungar med lite gott fika.
Och ja, det är sant det jag skrev i förra inlägget.. jag har skrivit ut självaste Blondinbella's pluggtips, och ja, jag läser hennes blogg varje dag, och ja, jag gillar henne tusen gånger mer än Kissie och Dessie och allt vad de heter.

Kände mig inte alls träffad när Olivia trodde att jag skämtade och berättade att hon hatade Blondinbella...

Innan skoldagen avslutades så hade jag franska där Britta förklarade att vi ev. skulle se en film.. hon läste lite grann vad den handlade om.. och att den var "made in Sweden".

Då slog det mig. Är jag verkligen made in Sweden? Är du? Vi är svenskar, vi är född i Sverige.. men vad säger att vi blev made in Sweden? Vi har inte som filmer en liten etikett med information om innehåll, längd, språk, utkomstdatum eller... om vi blev made in Sweden. Eller inte.

Mamma, pappa, starta tankeverkstan.

frökenjohansson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0