När det kommer till kritan

Jag trivs i stugan som Hasse Aro i "Efterlyst". Idag har vi varit ute på utflykt och jag har fått färg-färg-färg. I alla fall om man jämför med brorsan, han är inte riktigt albino, han har ljusbruna ögonbryn och ögonfransar och blåa ögon, men hyn kan man jämföra med en albinos. Eller tänderna på dem som gör tandkrämsreklamerna.

Så jag är helt enkelt nöjd med min färg-färg-färg.

Jag har tagit mig en funderare utöver det vanliga, allt kom i samband med mitt dåliga samvete. Dåligt samvete för att jag har dåliga relationer med dem jag borde ha bra relation med. Det står inte i någon lagbok att man måste ha bra relationer, nej, men det är en oskriven regel. Precis som att man ska torka sig efter toalettbesök.

Det är relationer som jag inte riktigt har, som jag vill men som jag aldrig har fått av olika anledningar. Är det mitt fel eller är det bara mitt fel att jag har dåligt samvete?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0