Kärleksgubben, vem är snubben?

                           
                          

Här sitter jag i morgonrock och inte alls nyuppstigen, en helt vanlig lördag och petar näsan. Jag letar efter guld. Kommer aldrig glömma när jag såg ett barnprogram på Cartoon Network-kanalen för länge sedan och det var en filur som petade i näsan och hans polare frågade "LETAR'U EFTER GULD ÄLLE?". Även fast jag aldrig hittat guld under mina barndomsdagar så fortsätter jag att leta.

Om jag hittar något så lovar jag rapporter, när, hur, var, storlek, värde, allt med intresse.

Nej.

Idag ska jag spela någon bågmatch mot Åzö, som gammelfarmor Brita hade sagt istället för bögmatch. Mycket betoning på Å:et också, det är viktigt.. för annars får det helt fel innebörd, eller hur Brita?

Samling typ klockan 15 vid typ Lövsta på Frösön och jag har typ världens träningsvärk i låren. Typ fortfarande.

Sent igår fick jag roliga sms, ni vet.. fyllesms ungefär. Jag skrev "Du är så full. Passa så att du inte trillar omkull. Verkar fötterna lite rund? Tänk över allt du tänker göra en liten extra stund." BRA VA? Skitkul tyckte jag att det var.

Lite senare fick jag tillbaka något i stil med ".. att de som bubblar o pillrar i min kropp, det är kärleksgubben som vill hoppa upp!" Hade passat bättre med ett opp där, så det faktiskt hade blivit ett rim. Men det var också skitkul. Vadå kärleksgubben liksom?


Kommentarer
Postat av: Viril Rännil

Det där om kärleksgubben är från en gammal kassett med Sune som Föreningsbanken delade ut till barnkontohavare på 1980-talet. Helt otroligt fantastiskt dåligt, med andra ord ganska bra eller åtminstone intressant. Adjö, unga mö.

2010-08-03 @ 15:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0