Matchreferat från igår

Alsen-ÖDFF 1-2 (0-2)


Mål Alsen: Beatrice Lennartsson. ÖDFF: Sandra Cederström, Johanna Runesson.


Eftern nio raka förluster hade inte Alsens tränare Stig Olov Olofsson några större förhoppningar inför mötet med ÖDFF.


- Man fruktade ju att det skulle bli tvåsiffrigt, men tjejerna gjorde en jäkla match. Det hade helt klart kunnat bli 2-2.


- Efter vår reducering i andra halvan pressade vi på och hade många bra chanser, bland annat flera farliga frisparkar, säger en överlycklig Alsentränare.


- Jag tror det är första gången i livet jag är glad efter en förlust, det här var ett ordentligt steg framåt.


Bra i Alsen: Vänsterbacken Nathalie Johansson gjorde en bra insats, liksom hennes mor Bodil Elofsson. Bra var även Malin Blad.


Bra i ÖDFF: Anna Kuhlefeldt, Johanna Runesson.


Jag vet vad ni tänker "NIO RAKA FÖRLUSTER?!". Oh yes, det var våran vårsäsong, i trean måste jag bara påpeka. American movie startar nu på höstsäsongen.

Jag är nöjd sa jag väl?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0