25 ton snö

Det är ungefär vad jag har skyfflat bort idag från vår gårdsplan med mina starka spagettiarmar. Känslan går knappt att beskriva, känslan av att få frisk luft, uträtta något och att hjälpa till. Som de skulle sagt på "Masjävlar": O-oh-troOoligkt.

-17,8 minus resulterade även i en mängd kläder, mammas täckbyxor, pappas stövlar i storlek 45 (minst), mammas tjocksockar, pappas två fleecetröjor, min halsduk och någons gamla vantar från 80-talet samt ett pannband. Sedan satte "dagen-efter"-uttrycket sannerligen pricken över dagens glamorösa i.

Som den erfarna skottaren som man är så tänkte jag ge lite tips på den bästa skottningen. Alltså skottning á la Natta.



Samla upp snö i din.. snöuppsamlare, jag antar att du har en mindre än mig som är lättare att dra men det går väl lika bra.



Dra snöuppsamlaren mot en ganska så kompakt snökant och sätt knäna på baksidan av den. Böj på dig, ERGONOMISKT!



Ta sats och gör ett litet, vad jag kallar, "torr-juck" och voilá! Snön är ut vägen.. eller från vägen..

Ni kan tacka mig genom att skriva ett tackkommentar men endast EN per person samt hushåll.

/ frjoh.

Kommentarer
Postat av: Simon

haha ska testa

2009-02-07 @ 19:46:25
Postat av: Maria

Vilken cool blogg du har MEN stackars, stackars dej!!! Lider och känner sympati! Hälsa dina föräldrar att de skaffar en traktor, och slutar tvinga ut dej att barnarbeta mitt i isande kyla! Du förfrös dej väl inte?

Roligt med skottningstipset, men det är väl på utdöende med handskottning?

Ha en härlig helg!

2009-02-07 @ 20:05:50
URL: http://www.mariashem.blogspot.com
Postat av: FrJohansson

Tusen tack! Jag vet, helt galet att tvinga ut mig sådär i kylan och med tanke min redan förkylning. Några fingrar och en del tår ser lite gråsvarta ut, men jag vet inte.

Jag hoppas att det är på utdöende.. annars, tacka vet jag stan!

Trevlig helg!

2009-02-07 @ 20:26:37
URL: http://frjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0