Come back, G, come baaack

Jag tror att min granne har dött. 86-åriga G Ohlsson. Jag har ingen aning om förnamnet, kanske Gudrun eller Gunvor? Gärtrud? Nåväl, genom dagen har jag hört massa stökande från andra sidan och sett en och annan tant som dammsugit och städat garderoberna i hallen medan dörren stod öppen.

Tänk om hon verkligen har dött? Eller det kanske bara är en rejäl sommarstädning? Jag blir nervis.

Jag blir nyfiken. Står namnet fortfarande kvar på dörren?

.............

Yep! Tydligen så stavar hon hennes efternamn med bara ett S. Vem gör det egentligen? Vart kommer hon från? Tyskland? 

Jag ska fortsätta min spaning och hoppas på att G Ohlson lever. Har träffat henne 2 gånger under mina 20 månader här men hon verkar som en heders kvinna den här G. Vill helst inte behöva presentera mig för någon ny sliskig och inkompetent gubbe heller... ööööeerrh.


LEV G OHLSON, LEV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0