Dag numero 3 in Olden



Dagen är förvisso inte slut än, långt ifrån slut, men det var såhär den började i alla fall - på skidor med hund. Så nu har jag laddat hjärnan med friska syremolekyler och det ska vi använda oss utav.

/frökenjoh.

Apropå att inte skriva mitt fulla efternamn så kom jag precis på att när jag var liten flicka, gick kanske i 1an till 3an, så var det en kille som jag inte gillade alls som hette eller heter Johan. Han var dum, han ljög och sa dumma saker. Det gör han fortfarande, men det hör inte hit.

Saken är den att när jag var i den åldern och skulle skriva mitt efternamn som händelsevis börjar med just Johan så valde jag att hoppa över en bokstav, te.x. n:et i Johan och skrev först "sson" och la tillsist till det där n:et BARA för att jag inte skulle skriva hans dumma namn - Johan.

Det var inte lätt att heta Johansson som liten, vill jag lova.


/fröken JOHANSSON

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0