Den finaste promenaden på länge

Det hände något alldeles extra när jag gick hem från Hemköp för cirkus 45 minuter sedan. Jag såg Östersund i sommarperspektiv! Det var helt underbart. Jag kunde se och känna asfalten, jag kunde känna en ljummen och frisk doft av trädens blad, jag kunde känna kvällsvärmen, jag drog in en djupt andetag medan jag fortfarande såg i sommarperspektivet och kände mig väl till freds.

Det var definitivt den bästa promenaden på lääänge, åh så läääänge.

Apropå mitt tidigare besök på Hemköp, vad sura kärringar kan trycka på mina knappar alltså. Hörde hur hon sa till kassörskan, som hade fullt upp med en super-kö, hur hon hade missat på ett slags erbjudande, hur hon inte hade fått de där två drickorna för 32 kr istället för 28 kr ungefär.

ALLTSÅ SHIT! Hur kunde hon? Avskeda henne, råna henne, döda alla hon älskar! Eeeeeller varför inte bara bita i det sura äpplet och låta de där 4 kr gå till affären för deras fina utbud på havremjölk.

frökenjohansson

Kommentarer
Postat av: bodil

Gud va glad jag blir att du kan stanna upp å njuta av livet fast du har det stressigt löve you

2009-04-01 @ 02:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0