Jag har tappat stinget

Även att två av våra
duvor har haft sex så nu har vi två bebisägg i duvslaget. Sedan kom jag på mig själv.. fåglar har inte sex?! Det är värt att googlas.. "fåglar befruktingsprocess".. funkar inte.. "fåglar göra ägg".. funkar bättre.

"Alla fåglar lägger ägg. Omedelbart efter att ägget befruktats inne i fågelhonans kropp, börjar fostret utvecklas. Fosterutvecklingen kräver en hög och jämn temperatur, och sedan ägget är värpt tillförs denna värme ofta av båda föräldarna genom ruvning."

Så de har alltså någon slags sexakt? Om det hade varit för två år sedan så hade jag vetat, jag var så mycket smartare då. Jag tyckte inte att bensin luktade lika gott då som idag och då hade vi biologi i skolan.. sex och samlevnad bl.a.
 



MER SEX OCH SAMLEVNAD ÅT FOLKET!
Med inriktning på fågel-sex.
/frjohansson.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0