Jag mötte en säljarsjäl

Idag blev jag utsatt för Annas säljarkänsla. Ja, Anna är butiksbiträdet på Glitter där jag idag tillsammans med Mia och Emmi skulle inhandla ett par örhängen, hade jag tänkt. Väl framme vid disken så började hon först kasta fram en liten påse med extra örhängspluttar (har inte lärt namnet för dem än) och övertalar mig direkt om att det är jättebra att ha för man tappar lätt bort dem. "Eh, aaa.. det har du ju rätt i. Okej, jag tar dem!" + 15,90 kr.

Efter att helt utan något som helst inflytande i det 16 kr extra, vilket jag inte ens visste först, så började hon med sitt bonuskort-snack. "Handla för 20 kr till och du får 1 stämpel av 8!" Jag ville bara ha mina örgängen så..  "Jag ska ha ett sådant, men inte här.. men jag brukar inte handla här så.. eller okej." Jag köpte ett träningshårband som jag absolut inte behövde eftersom jag redan har 27 st.   + 34,50 kr 

64,90 + 15,90 + 34,50 = 115,50 kr.

Nästan dubbelt så mycket blev det till slut.
Jag är inte så snål, men jag blev ganska häpen av hennes totalt oklanderligt utmärkta säljarsjäl. Bra Anna, jag passar mig för dig nästa gång.

frökenjohansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0