Träning när det är som bäst

Om 1 timme och 10 minuter så börjar uppvärmningen vilket sedan övergår till arm- och magstyrka, spel utan mål, kanske fyrkanten, lite jonglering, spel med mål och avslutningsvis en s.k. idiot. Det är verkligen en idiot. En idiot-löpning med idiot-syfte. Cirkus.
 
Ändå brukar jag längta till de här träningarna, lite galet att man längtar till att svettas. Men det är skönt att röra på sig, både för att då vet man att man kan äta de där bullarna när man kommer hem efter skolan OCH att kroppen mår bra av rörlighet.

En annan sak som är skönt med de här träningarna är att under de sammanlagt 4½ timmars träning i vecka så behöver man inte tänka på annat än att springa och ge järnet. Man behöver inte klura på massa skoluppgifter och få ont i magen under de här timmarna och oj.. vad jag njuter av dem.

Sedan är det ju så att jag älskar fotboll och jag älskar laget. Så vad är det att inte längta till? Då kan jag ta den där idiot-löpningen med idiot-syftet.

Dags att springa till bög-macken för skjuts. Ses rå!

frökenjohansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0