Oförglömliga ramsa

Precis innan jag somnade igår så slog det mig att jag antagligen aldrig kommer att glömma min gammelfarmor Brita's hemnummer.

Jag fick lära mig det för många år sedan när min mor och far skulle dit över dagen. Till numret, för att jag skulle komma ihåg det, fick jag en ramsa.

"Du är 9 år. Du blir 10 år. Vi är 4 i familjen. Men vi är 5 med Zappo" - 91045 är Brita's nummer.

Iochförsig förändras tiderna och jag är inte längre 9 år, vi är inte längre 5 med Zappo. Jag 17 år. Jag blir 18 år. Vi är fortfarande 4 i familjen. Men 7 med Zeb, Wonna och Tyson. 8 om man räknar med min svägerska.

1718478. Vem vet, ett 070 på det och jag har kanske min man!

Det är en annan bit av kakan. Grejen är att jag aldrig kommer att glömma ramsan, numret eller min gammelfarmor.


Kommentarer
Postat av: Sofie

haha bra ramsa! :) Sånt man ska komma ihåg när man vill lära sig en sifferkombination ;)

2009-05-19 @ 22:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0