Öppen, ärlig och blottad

Innan jag går och lägger mig. Tänkte att jag skulle kasta om lite här på bloggen, make some changes, mix it up. För er som gått Psykosocialt på skolan - delge av min såkallade ryggsäck.

För jag kräver lite förståelse.

Jag är rädd för förhållanden. Inte mina utan mina vänners. Jäklar vad det kan få mig nervös och framställas som en stor grön Grinch av avundsjuka. Fast jag i själva verket är så rädd, så rädd.

Det är kanske egoistiskt av mig att skylla på förhållanden. Men efter att gjort tappra försök att hålla kontakten och hålla gamla vänskapsrelationerna vid liv så känner jag att jag har rätten.

Sedan att jag under en period kände mig paj, nostalgisk och ensam då mina dåvarande bästa vänner befann sig i förhållanden är väl mitt fel. Till mitt försvar så är det förjävligt att mista tre bästa vänner under, i princip, samma period.

Jag tycker inte synd om mig själv. Men jag är så rädd och vill ha lite förståelse för det. Nu har jag helt fanta-ha-stiska vänner, jag har mitt Sex and the City-gäng. Mitt stålläder utanpå min egen hud. 

Så vem är jag när mitt läder ligger och hånglar med sin kille när jag behöver det på krogen eller bara över en film?

Jag är inte längre lika grön. Men jag känner mig fortfarande naken.. rädd.. exposed..

Det var allt för mig.


Kommentarer
Postat av: E

Jag vill vara ditt läder om du är mitt! Nu, sen och alltid vetdu

2010-03-02 @ 17:21:14
Postat av: anna g

Jag kan inte säga att jag vet hur det känns, men jag kan säga att jag förstår dig.. Life is a bitch, and then you die. Och däremellan ska du hinna med så jävla mycket kul, med vänner som alltid finns där :)

2010-03-02 @ 21:47:11
Postat av: linda

vet inte om jag sagt det förut, men jag har tänkt det: när jag ligger i soffan med random hunk så är du välkommen att joina mig, släpa iväg mig till toaneller hem till dig..(raaooowr) TRUE WORDS Och om det är till någon tröst så är jag bara ute efter små "nyp" i framtiden (kan komma och sova hos dig sen om du känner dig ensammen). Jag är din extra-håriga myskoxe-overall, hängis! LÖÖÖVE

2010-03-02 @ 22:34:30
Postat av: e

jag vill minsann också vara med om linda ligger i soffan med nån random hunk

2010-03-02 @ 22:49:34
Postat av: S

sjukt bra skrivet, jag kan inte heller säga att jag förstår hur du känner. Men man får typ helt enkelt ta vara på dom vänner man har för stunden typ.. Allt kan ju tyvärr inte vara som det alltid har varit, även om man önskar att det vore så med vissa saker

2010-03-02 @ 22:51:12
URL: http://smonisha.blogg.se/
Postat av: one of the KATTARINAS

säger bara KATTARINA! bra skrivet nathalie.

2010-03-06 @ 17:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0