02 Min första kärlek

DEN HÄR listan går lite tradigt framåt men mina vänner, sätt er tillrätta - avslöjande nummer 02. Min första kärlek.

Vi definerar uppenbarligen kärlek många gånger väldigt olika. Det är ett starkt ord som används något flyktigt, kan jag tycka. Precis som att älska. Vi kan älska glass, vi kan älska fötter och vi kan till och med älska att hata.

SÅ, OM FRÅGAN hade kommit till mig för några år sedan hade jag sagt att min första kärlek var Jimmy Emilsson. Vi gick i lågstadiet och både jag och min bästis Tove Larsson var så kär i honom, ojoj. Så pass kär så att vi var kär i omgångar. Så pass kär så att vi skickade ett gemensamt kärleksbrev till honom som vi skulle ge honom vid hans egen dörr, men han klippte sig precis då så han kunde inte ta emot det. Trist! Dagen efter på skolan hade han inget hår kvar och vi var helt enkelt inte kära i honom längre.

Barnslig kärlek? Flyktigt? Absolut.

MEN DET ÄR idag jag ska svara och det är nu jag ska berätta. Idag vet jag mycket bättre och idag är jag kär. På riktigt. För det spelar ingen roll om han skulle klippa av sig allt hår - jag skulle fortfarande sakna honom som jag gör när han är borta, jag skulle fortfarande trivas som bäst i hans armar och jag skulle fortfarande vara kär.

Min absolut första kärlek är och förblir Niklas Emanuel Holtan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0