03 Mina föräldrar

Mamma, jag vet att du är otroligt spänd inför att läsa det här. Du sitter säkert med kaffekoppen på det vita skrivbordet. Lite starkt? Jag kokar riktigt åt dig när jag kommer hem.

Numero 3. Mina föräldrar.

Jisses analklåda! Vilken prestationsångest! Jag vill berätta för hela världen och använda de absolut finaste orden för att beskriva hur bra ni är. På allt. Jag vill hylla er till stjärnorna.

Pappa, du är en survivor. Du växte upp i Göteborg och tuktades därefter. Skokartongen på motorvägen, du vet. Du har rest dig och det spelar ingen roll om det är en fnurra på tråden eller en skoter ombord - du fixar! Vi fixar! Det, och du, har inspirerat och hjälpt mig genom åren. Heja Frölunda!

Mamma, du är vägledare. Du banade upp vägen för dig själv och du har banat upp den för mig. Du skyfflar undan problemen och skottar fram ljuset. Trots att du är mätt på falukorv från uppväxten på ICA i Kluk så är du fortfarande omättad på livet! Det, och du, har inspirerat och hjälpt mig.

Mina föräldrar? Ja, det har gett mig allt.




 

 

 

 

 

 

 

 

 













 

 

 

 

 

(Tack för mobilen igen, den funkar superb!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0